aequalitas

Jämställdhet och annat viktigt

Veena Malik

Publicerad 2012-02-15 21:58:17 i Allmänt,

I våras läste jag en artikel i Sydsvenskan som gjorde mig så otroligt glad! De skrev om en pakistansk mediaprofil som heter Veena Malik. Hon hade i TV bilivt utskälld av en mufti (person som inom islam tolkar de islamska lagarna, sharia) för att ha skändat pakistan och islam genom att uppträda lättfärdigt i indisk tv. Det som gjorde mig så glad var att Malik som svar på tal pekade på precis alla de rätta punkterna, hon stod upp för sig själv. "Hur har han mage att sitta där och kritisera mig när korruptionen och mördandet i islams namn fortgår? För att jag är kvinna, en enkel måltavla? Jag försöker visa för världen att inte alla pakistanier är som de som visas då en terrorattack nyss ägt rum". Jag jublar. Den magiska dialogen finns återgiven här: http://www.sydsvenskan.se/varlden/article1429314/Dokusapastjarna-gav-muftin-svar-pa-tal.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela